سفارش تبلیغ
صبا ویژن

● رایحه ●

نظر

هر کسی دوتاست .

و خدا یکی بود .

و یکی چگونه می توانست باشد ؟

هر کسی به اندازه ای که احساسش می کنند ، هست .

و خدا کسی که احساسش کند ، نداشت .

عظمت ها همواره در جستجوی چشمی است که آنرا ببیند .

خوبی ها همواره نگران که آن را بفهمد .

و زیبایی همواره تشنه دلی است که به او عشق ورزد .

و قدرت نیازمند کسی است که در برابرش رام گردد .

و غرور در جستجوی غروری است که آنرا بشکند .

و خدا عظیم بود و خوب و زیبا و پراقتدار و مغرور .اما کسی نداشت ...

 

و خدا آفریدگار بود .

و چگونه می توانست نیافریند .

زمین را گسترد و آسمانها را برکشید ...

و خدا یکی بود و جز خدا هیچ نبود .


برگرفته از یادداشتهای دکتر شریعتی منبع تبیان


نظر

حجاب اسلامی در مراکش به یک مد تبدیل شده است

تبدیل شدن حجاب به مد

امروزه توجه ی زیادی در گوشه و کنار جهان به مد می شود. طی یک تحقیق توسط سازمان ملی زنان و سازمان دموکرات زنان در مراکش مشخص شده است که تعداد زیادی از دختران جوان مراکش حجاب را انتخاب می کنند، فقط  بخاطر اینکه تابع مد باشند.

 بسیاری از این غیر مسلمانان هیچ چیز از اسلام نمی دانند اما سعی می کنند به تقلید از زنان مسلمان پوششان را مثل آنها بکنند. عده ای از آنها روسری و مانتو می پوشند و عده ی دیگری چادر اسلامی بر سر می کنند و امروزه حجاب اسلامی در مراکش مد شده است.

 خیلی ها از این مد پیروی می کنند و بسیاری از دختران غیر مسلمان مراکشی به این مد علاقه مند شده اند و خیلی از خانواده های مراکشی مخالف این طرز لباس پوشیدن فرزندانشان هستند اما جوانان به این مد علاقه مند شده اند و روسری و چادر های اسلامی با رنگهای متفاوت می پوشند.

 

منبع : تبیان


نظر

پمادی برای رفع گناه و اخذ وام

 

شیطان

 

«رفع کننده فقر مالی، فقر معنوی، فقر عاطفی، اخذ وام، بخت گشایی و دیگر معضلات روحی و مشکلات خانوادگی، شفادهنده بیماری های روحی و صبر و پیشگیری از آنها، سرطان، سکته های قلبی، کلیه، چشم، آرتروز، ام اس، زخم معده، استخوان، آسم، ریوی، میگرن، سینوزیت...»

 اشتباه نکنید این کلمات، متن آگهی یک کلینیک پیشرفته و یا آدرس صاحب اکسیر جاودانی و جوانی نیست، بلکه کلمات دکان «بنده مؤمنه به خدای جهانیان» است.

 «ف- روحانی» در اطلاعیه ای که در تیراژ قابل تأملی چاپ شده است- چاپ و نه کپی- ضمن اشاره به اینکه «چه آرزویی دارید؟ همه چیز با خداوند ممکن می شود، به ذکر برخی از تازه ترین کشفیات خود پرداخته و پس از جملات فوق به همراه کلی نوشابه خانواده دیگر که در ادامه می خوانیم، آورده است: اگر گمشده دارید، اعم از انسان و یا اشیا «وضو بگیرید و رو به قبله بنشینید و.....»

این استاد تفسیر، تحلیل، تقلیل، ترفیع، ترغیب و کلی«تر» دیگر در حوزه های دین، خدا، پیامبر، نون، کاسبی و ..، روش اعجاب انگیز خود را اینگونه تکمیل می کند:

«برای هر چند حاجتی که دارید قرآن را به زبان فارسی تلاوت کنید، روزی یک جزء به زبانتان جاری شود از اول قرآن شروع کنید و یک ماهه قرآن را ختم کنید. برای رفع بیماری شخصی بخوانید و هرنوع نیاز شخصی را برآورده کنید .»

 وی با تأکید بر اینکه این روش فوق‌العاده برای خودم است و 14سال روی آن شبانه روز! کار کرده ام، هشدار داده است: چنانچه حوائج شما با خواندن جزء هفتم یا دیگر جزءها روا شد، حتماً قرآن را تا آخر ماه ختم کنید، که دچار گرفتاری نشوید. وی در پایان این آگهی تبلیغاتی گفته است: برای دفع انرژی منفی زلزله و حفاظت از جان خود و عزیزانتان قرآن را به همین روش تلاوت کنید و به دنیای امنیت و اعجاز خداوند گام بگذارید.

 ***

ماجرا از همین یک برگ A4 آغاز شد. به سایت این بنده مؤمنه- عبارت خود استاد در پایان هر متنی- که سر زدیم دریچه های دیگری از این موجود آسمانی به رویمان باز شد..

وی همچنین در یک مصاحبه خواندنی با یک جایی که در سایت هم منتشر شده، یک حرف هایی زده که آدم بدجوری یاد «هخا» هپروت منش می افتد:

من سیده (...) هستم. پدرم از علمای تهران بود و مادرم هم در خانواده مذهبی رشد کرده بود. من 17سال پیش قرآن را به زبان فارسی تلاوت کردم تا قرآن را فهمیدم. کلمات بر زبانم جاری نمی شد و صحبت کردن برایم سخت بود. مطلبی در ذهنم نمی نشست تا بتوانم صحبت کنم. وقتی قرآن را خواندم، احساس کردم که می توانم حرف بزنم. اما در حد کوتاه و در حد رفع حوائج و توضیح علل را نمی توانستم بدهم تا یک ماه رمضان از ابتدا تا انتهای آن قرآن را خواندم و بعد از آن کلمات در ذهنم می نشست و تبدیل به جمله می شد و می توانستم حرف بزنم.

 این اولین اعجاز برای خودم بود. بعد از آن خداوند اساتیدی از ماوراء را برای من قرار داده تا با من حرف بزنند. من استاد زمینی نداشتم و هیچ کس در روی کره زمین نمی تواند ادعا کند که استاد من بوده است.(اساتید محترم وقت خود را تلف نکنید ، هی زنگ نزنید که خانم قبول نمی کنند!)

زمانی که می خواهند با من ارتباط برقرار کنند، مرا از خوردن برنج، نان و شیرینی منع می کنند تا نیروی ممنوع یا منفی در من ایجاد نشود و انرژی من هم طیف انرژی پروردگار شود.

 ***

به یک نمونه معجزه از جناب استاد منتشر شده در سایت توجه کنید:

من بنده مومنه خداوند عالمیان در سال 77 بر اثر اشتباه دکتر در بیمارستان تهران کلینیک در آنژیوگرافی دوم دچار سکته مغزی شدم و کاملا فلج شده بودم. بعد از آن دچار تنش شدم و حدود پنج سال قرصهای ضد تنش میخوردم.

بار اول که قرآن را به زبان فارسی خواندم، خدا را شکر بعد از نوار مغزی دکتر بهروز نیکنام، متخصص مغز و اعصاب (- متوجه باشید هدف، تخطئه نیست، فقط نقل قول می کنیم تا دعا یا نفرین این خانم دامنمان را نگیرد -) قرص های کارمازا پین را قطع کردند و الان دو سال است که تشنجم قطع شده است.

پسرم مدت سه سال از ایران رفته بود و از او هیچ خبری نداشتم. بعد از اینکه به نیت خیر و هر چه مصلحت خداوند است، قرآن را دوباره خواندم، پسرم برگشت. خانم روحانی در تاریخ 9/11/81 به من گفتند که پسرت بازگشت به ایران دارد و پسرم در تاریخ 27/1/82 به ایران بازگشت و الان به سرکار می رود. هر دو پسرهایم قرآن را خواندند. پسر اولم در دانشگاه بابل مهندسی عمران قبول شد و پسر دومم بلافاصله به سر کار رفت.

 خداوند مرا مورد لطف و رحمت خودش قرارداد . از همه مهمتر اینکه مسیر زندگیم را تغییر داد. قرآن کتابی است که هر روز آن را میخوانم و هر دفعه متوجه چیزهایی میشوم. امیدوارم که پرده ها را از چشم و گوش و قلبم کنار بزند تا حقیقت را دریابم. اکنون مرگ برایم آرزوست. پیوند با او ، بازگشت به او و رهایی. چون احساس می کنم که اسیرم ، اسیر این کالبد خاکی، ولی تسلیم او هستم . هر چه او بخواهد ، همان خواهد شد. خ . ک از تهران فرودین 83 .

 ***

در همین پایتخت خودمان کم نیستند از این دست اساتید که نه تحصیلات آکادمیک و نه تحصیلات حوزوی دارند و تنها به مدد اقدس خانم و رفقا و یا حاج خانوم کبری و دخترا و با انداختن یک سفره حضرت سلیمان! دم و دستگاهی پیدا کرده اند که برای هر جلسه شما 40 هزار تومان پاکت می گیرند- گاهی به حساب شیرینی رسیدن به حاجت، سقف ویزیت ها به شش تا هفت رقم هم می رسد - و کلی چه چه و به به و بلندگو و حدیث تازه و آیه جدیدالنزول و روایت فی المجلس و بویژه احکام آب دوغ خیاری تحویل مادران و مادربزرگ های ما می دهند.

 راستی اگر خطبه پارسایان حضرت امیر را در نهج البلاغه خوانده و یا دیده باشید، آنجا در وصف پرهیزکاران صفات بسیاری می شمارد که هیچ جایش نمی بینی نوشته باشد، پارسایان در اطلاعیه های آگاه گرا به مردم! بنویسید بنده مؤمنه به خدای جهانیان! آدم دلش می خواهد هوار بزند اما حیف که صفحات وب جای داد و هوار نیست، ولی اگر شما هم همین حس را دارید، به آرامی از مانیتور مقابلتان فاصله بگیرید و بیایید زیر سقف آسمان و حالا با هم هوار بزنیم!

 منتظر باشید تا قرص نماز، کرم ضد چشم چرانی، آمپول تقوا در درجات مختلف، پودر کسب حلال، شربت آنتی فحش، کپسول عفت و ... به بازار بیاید!

 منبع: تبیان


نظر

یک وجب روغن سالم

علاوه بر انتخاب روغن، شرایط نگهداری و استفاده از روغن اهمیت بسزایی در حفظ سلامت این ماده دارد. توجه به این نکات از مواردی است که می تواند راهگشا باشد.

روغن های مایع

- موقع خرید به برچسب روغن توجه کنید. اگر میزان ایزومر ترانس آن کمتر از 10 درصد بود، می ‌شود با خیال راحت آن را مصرف کرد.

- سرمای یخچال باعث سفت‌ترشدن روغن جامد و غلیظ ‌شدن روغن مایع می‌ شود. قبل از مصرف، اجازه بدهید روغن به دمای محیط برسد و خودش را پیدا کند.

- برای سرخ‌کن، فقط از روغن سرخ‌کردنی و آن هم حداکثر برای 4‌ بار مصرف، استفاده کنید، هیچ ‌وقت هم بیشتر از یک‌ سوم سرخ‌کن را با روغن پر نکنید.

- مواد غذایی را در حالت خشک و خنک وارد روغن کنید.

- روغن سرخ‌کردنی به این شرط دوباره قابل استفاده است که بعد از هر بار استفاده از یک صافی رد شده و در ظرفی تمیز و خشک، داخل یخچال نگهداری شود. کف‌کردن، نشانه خراب‌ شدن روغن و استفاده زیاد از آن است.

- روغن‌های مختلف، تحمل متفاوتی در برابر حرارت دارند و اگر زیادتر از تحملشان حرارت ببینند، ترکیبات سرطان‌زا تولید می ‌کنند.

- آشپزهای حرفه‌ای می ‌گویند: برای کنار آمدن با روغن سرخ‌کردنی، کافی است به آن کمی سرکه اضافه کنید تا غذا، بوی روغن نگیرد.

- یادتان باشد که پایه بیماری های قلبی و عروقی ناشی از روغن، از همان دوران کودکی ریخته می‌ شود. عادت غذایی بچه‌ها را کنترل کنید. ضمن اینکه بدن آنها به میزان بیشتری روغن حیوانی " به اندازه کنترل ‌شده" نیاز دارد.

هیچ ‌وقت روغن را تا نقطه دود شدن حرارت ندهید. با این کار، هم شرایطی فراهم می‌ کنید که ترکیب شیمیایی آن به هم بخورد و هم طعم آن. ضمن اینکه بخار تولیدشده سرطان‌زا هم هست.

پس روغن سرخ‌کردنی را برای چی درست کرده‌اند؟ این نوع روغن به نوعی روغن نیمه‌جامد به حساب می ‌آید که هم ویژگی‌های مثبت روغن مایع را دارد و هم در برابر حرارت مقاوم است.

روغن مایع علاوه بر اینکه از جذب کلسترول در بدن جلوگیری می‌ کند، در حرارت 37 درجه‌ای بدن هم در حالت مایع باقی می ‌ماند و راحت، هضم و جذب می ‌شود.


نظر

ما پدران بیشتر باید بدانیم و عمل کنیم:

1- حتی قبل از تولد می‌توانیم به روش‌های گوناگون با فرزند ارتباط برقرار کنیم:

نشان دادن دلبستگی خود به همسر با دادن هدیه (یک شاخه‌گل، یک لبخند و یا کمک در کار منزل)

وبه وجود آوردن آرامش لازم در این دوران برای او.

2- با فرزندانمان با لحن خوب و مودبانه سخن بگوییم.

3- ابراز محبت را به فرزندان به طور مستمر ادامه دهیم، زیرا رفتار مردانه بدون مهربانی، الگوی جنسیتی پدر را بی‌تأثیر می‌‌کند.

4- به فرزندمان احترام بگذاریم و از تحقیر شخصیت و انتقاد نابه جا بپرهیزیم.

5- با ایجاد رابطه‌ی دوستانه زمینه ی ‌انس با فرزند را هموار سازیم تا بتواند به راحتی حرف دلش را به ما بگوید.

6- وقتی با فرزندمان تنها هستیم با او همبازی شویم و یا ورزش کنیم.

7- شرایطی را به وجود بیاوریم تا فرزندمان بتواند نقاط قوت خود را نشان دهد.

8- برای شناخت بهتر فرزندمان- به ویژه در هفت سال دوم- سعی کنیم نقش مربی ورزش او را داشته باشیم و رشته ی ورزشی را طبق خواست و توانمندی‌های خودش انتخاب کند.

9- گاهی فرزندانمان به تأیید رفتارهای خود از طرف پدر سخت نیازمندند.

10- برای فرزندمان وقت بگذاریم تا تکریم و احساس با ارزش بودن را در او تقویت کنیم.

11- از رفتارهای نادرست او چشم‌پوشی نکنیم و با توجه به شرایط روحی و روانی، زمانی و مکانی، او را از کار نادرستش آگاه کنیم.

12- در هنگام تصمیم‌گیری در امور مربوط به فرزندان با آنان مشورت کنیم.

13- با تشکیل جلسات خانوادگی و شرکت دادن همه ی اعضای خانواده درتصمیم‌گیری‌های زندگی به رشد اعتماد به نفس فرزندان کمک کنیم.

14- سعی کنیم از ویژگی‌های فرزندمان اطلاعات و آگاهی‌های لازم را داشته باشیم.

15- به استعداد و سلیقه‌های آنان احترام بگذاریم.

16- اوقات بیشتری را در جمع خانواده و فرزندان سپری کنیم.

17- فرزندمان را با مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی و دوست‌یابی آشنا کنیم.

18- به تحصیل و درس فرزندان اهمیت داده و با شرکت در جلساتی که مدارس تشکیل می‌دهند به آنها ارزش و اعتبار دهیم.

19- رفتارهای خودمان را اصلاح کنیم تا الگوی مناسبی برای فرزندان باشیم، پدرانی که بین عمل و گفتار‌شان تفاوت وجود دارد هرگز الگوی خوبی برای آنها نخواهند بود.

20- سعی کنیم گاهی آنها را به مسافرت‌های خارج از شهر ببریم و از تجارب خود در سفر با فرزندان گفتگو کنیم.

21- در میان اعضای خانواده تبعیض قائل نشویم و گاهی با آنان درد دل کنیم.

22- در انجام بعضی از امور و یا کارهای منزل (نظافت، تعمیرات، ساخت وسایل و...) از فرزندان نیز کمک بگیریم تا احساس مفید و بزرگ بودن در آنها تقویت شود.

23- آنان را با دوران کودکی و نوجوانی خود و سایر افراد مقایسه نکنیم.

24- به موفقیت‌هایشان احترام بگذاریم و هر چند وقت یک بار آنها را یاد‌آوری کنیم.

25- در هنگام رفتن به سفرهای طولانی بهتر است از خود نشانه‌هایی بر جای بگذاریم (عکس، کاست صوتی و یا تصویری و...) در طول سفر از طریق تلفن با فرزندمان صحبت کنیم، در صورت امکان فرزند بزرگتر را با خود ببریم و در بازگشت از مسافرت سوغات آنها را فراموش نکنیم.

26- سعی کنیم نقش تربیتی خود را برای فرزندان نوجوان، از یک «مصلح و هدایت کننده» به یک «مشاور» تبدیل کنیم.

27- تلاش کنیم در سنین نوجوانی با فرزندمان همسو شده و همواره در کنار او باشیم.

28- در هنگام نصیحت کردن فرزند نوجوان، ضمن توجه به سخنان او، افکار و احساسات خود را برای او تشریح نماییم.

29- وقتی فرزندمان کار خوبی انجام می‌دهد احساس خوشحالی خود را به او نشان دهیم و سپس او را در آغوش گرفته و بگوییم که چقدر دوستش داریم.

30- لازم است فرزندان احساس کنند که پدر برای مادرشان احترام زیادی قائل است.

31- برای حفظ ارتباط با فرزند نوجوان خود حداقل یکبار در ماه با او به تنهایی بیرون برویم و تلاش کنیم درباره ی آنچه در احساس و اندیشه‌ی او می‌گذرد با هم گفتگو کنیم.

32- محیطی صمیمی ایجاد نماییم تا فرزند نوجوان ما بتواند آزادانه احساساتش را بازگو کند.

33- با القای این حس که در منزل واقعاً مورد احترام می‌باشد در احساس ارزشمند بودن او کمک کنیم.

34- اگر لازم بود از روش تذکر یا توبیخ در فرزندمان استفاده کنیم، تذکر و توبیخ ما باید به گونه‌ای باشد که فرزندان متوجه شوند «رفتارشان نامناسب و بد است نه خود آنها».

35- در صورت داشتن مشغله ی زیاد، سعی کنیم در شبانه‌روز حداقل نیم ساعت با فرزندمان همراه باشیم، با آنها حرف بزنیم، بگوییم و بخندیم و استراحت و تفریح کنیم.

36- اگر پسر نوجوان داریم، بدانیم که او نیازمند است که اوقاتی را در حریم حمایت و هدایت پدری محبوب، منطقی، استوار و مقتدر سپری کند.

37- به جای انتقاد و تکذیب، از سخنان اطمینان بخش و تأیید کننده استفاده نماییم.

38- بین خود و فرزندان به جای رابطه ی خشک و آمرانه، ارتباط عاطفی توأم با گذشت و صبر را حاکم نماییم تا مروت و مردانگی را بیاموزند.

39- سخن ما به عنوان پدر در خانواده موقعی نافذ است که خودمان به آن اعتقاد داشته و عمل نماییم.

40- اقتدار پدری لازمه ی تربیت کودک و نوجوان است؛ این اقتدار در سایه ی مهربانی، دوستی و قاطعیت شکل می‌گیرد نه در برخورد خشن، ناسزاگویی و احتمالاً کتک زدن.

 

امیدواریم از جمله پدرانی باشیم که با صبر، شکیبایی، مهربانی، دوستی وقت‌گذاری و احترام بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.