سفارش تبلیغ
صبا ویژن

● رایحه ●

نظر

بیشتر اعضاء خانواده هاشمی رفسنجانی برای شکست آقای احمدی‌نژاد در انتخابات آتی فعال شده‌اند.

به گزارش الف، پس از مهدی و فائزه هاشمی که از هفته‌ها پیش در ستاد اصلاح طلبان (حامی آقای موسوی) فعال هستند، شخص آقای اکبر هاشمی رفسنجانی (رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام) نیز اخیرا وارد میدان شده و صریح تر از هر زمان دیگر از آقای احمدی ن‍ژاد انتقاد می کند.

از جمله تلاش‌های آقای هاشمی به نفع رقبای آقای احمدی‌نژاد، انجام مصاحبه‌ای مفصل با روزنامه جمهوری اسلامی است. ایشان دراین مصاحبه طولانی از عملکرد 4 ساله اخیر قوه مجریه شدیدا انتقاد کرده‌‌اند. قرار است روزنامه جمهوری اسلامی که به آقای هاشمی نزدیک است، خبر و مشروح این مصاحبه را در روزهای آینده منتشر کند. از سوی دیگر خبر می‌رسد تلاشهایی برای تغییر خطیب جمعه تهران در هفته آتی در جریان است تا بجای آیت ا... امامی کاشانی ، آیت ا... هاشمی رفسنجانی نماز جمعه 15 خرداد را اقامه کنند.

جمعه 15 خردادماه ، آخرین جمعه موجود در دوره تبلیغات رسمی است. برخی محافل سیاسی انتظار داشتند آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه دو هفته قبل (جمعه اول خرداد) علیه دولت مطالبی بیان کند اما ظاهرا با تمهیداتی این اتفاق نیفتاد با این حال محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و از فعالان ستاد آقای موسوی، خطبه اول خرداد آیت ا... هاشمی را درخشانترین خطابه 30 سال اخیر ایشان دانسته است.

علاوه بر آیت ا... اکبر هاشمی، مهدی هاشمی فرزند ایشان نیز در هفته‌های اخیر برای موفقیت آقای میرحسین موسوی به شدت در تلاش است. آقای مهدی هاشمی، ریاست دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد واقع در میدان نیاوران تهران را به عهده دارد و به موضوعات نفتی نیز بی علاقه نیست. نام وی در پرونده رسیدگی به تخلف شرکت استات اویل و شرکت توتال در دادگاه های نرو‍ژ و فرانسه؛ به عنوان طرف ایرانی برده شده است. مهدی هاشمی قائم مقام حسین مرعشی (استاندار اسبق کرمان و رئیس دفتر رئیس جمهور در دوره سازندگی) در کمیته راهبردی ستاد حامیان میرحسین موسوی را به عهده دارد.

خانم فائزه هاشمی نیز که در سالهای اخیر گاهی در خارج از کشور اقامت داشته است، اخیرا در صحنه سیاسی به شدت فعال شده و هدایت گروه «دختران فیروزه‌ای» حامی آقای میرحسین موسوی را به عهده گرفته است.

دو هفته پیش، خانم فائزه هاشمی به عنوان یکی از سخنرانان مراسم دوم خرداد با لحن موهن و کم سابقه‌ای علیه آقای احمدی‌نژاد سخنرانی کرد و حرکات «دختران فیروزه‌ای» در این مراسم به شکلی بود که ستاد آقای میرحسن موسوی از تکثیر و توزیع سی دی آن مراسم به عنوان یکی از اقلام تبلیغاتی آقای موسوی، پیشگیری کرده است.

یاسر هاشمی (کوچکترین فرزند آقای هاشمی) نیز در بخش دیگری از ستاد حامیان میرحسین موسوی فعالیت دارد.

چهار سال پیش نیز در چنین روزهایی، فائزه، مهدی و یاسر هاشمی با تمام توان برای پیروزی آیت ا... اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات نهم ریاست جمهوری تلاش کردند اما تلاش ایشان در نهایت موفقیت آمیز نبود. منبع رجا نیوز http://rajanews.com/Detail.asp?id=30381