سفارش تبلیغ
صبا ویژن

● رایحه ●

نظر

 

مساله محرم و نامحرم و حجاب و نگاه کردن و نگاه نکردن و معاشرت های ناسالم و مضر،این چیز هایی که در اسلام اینقدر تاکید شده و در بعضی از کشور ها و جاهایی که از اسلام دورند،اینها رعایت نمیشود، اینها اگر چه محدودیتی برای مرد و زن بوجود می آورند،اما اینها را شارع مقدس برای حفظ خانواده،برای ماندگار شدن این بنای مهم تحکیم و تشریع کرده است. که اگر در همین چیزهاهر انسانی تدبیر کندو تامل بکند،حکمتهای بسیار بزرگی را خواهد دید.
 این که شما می بینید در اسلام محرم و نامحرم و جدایی زن و مردو اینها مطرح است، اینها مسائل ارتجائی نیست.اینها جزو دقیق ترین مسائل انسانی و بشری است.یکی از مهمترین آن ،این است که بنیان خانواده مستحکم می ماند.چون زن و شوهر به هم احساس وفا داری می کنند.،در موضع حسادت قرار نمی گیرند،این خیلی مسئله مهمی است. این حجابی که اسلام درست کرده است،این نگاهی که اسلام منع کرده است،این معاشرتی که اسلام ممنوع قرار داده است. برای این است که شما دلهایتان و محبت هایتان روی یک نقطه متمرکز شود. هم شما خانمها  وهم شما آقایان.
این که شما می بینید در اسلام،حجاب و روگیری و عدم معاشرت زن و مرد و این چیزها هست، و یک  عده آدم کوته بین و کوته نظر خیال می کنند اینها یک حرفای قشری هست،نه !اینها عمیق است.این ،برای اینهاست .محرم است ،نا محرم است،نگاه نکن،معاشرت نکن،دست نده،نخند،جلوه گری نکن،جلوی دیگران آرایش نکن .این حرفایی که اسلام می زند،دین می گوید، فقه به ما می گوید،این برای این است که اگر اینها را رعایت کردید،این خانواده کوچک شما، این کانون کوچکی که حالا بوجود آمده مستحکم خواهد ماند و از آن بلایا فارغ خواهد شد. زن و مرد احسای می کنند که سر  کارشان با یکدیگر است،با این خانواده است. زن احساس نمی کند که خانه برای او یک  وسیله دست و پا گیر است.یا مرد احساس نمی کند که خانه و زن برای او یک و سیله مزاحم است. این که اسلام آن قدر گفته است که چشمتان را ببندید، به نامحرم نگاه نکنید.به زن یک جور گفته و به مرد یک جور دیگر گفته برای این است که وقتی چشم به یک طرفی رفت، آن وقت بخشی از سهم آن کسی که همسر شماست،آن طرف خواهد رفت. حالا چه شما مرد باشید و چه زن باشید فرقی نمی کند یک قسمتی میرود آنجا. وقتی این جا کم گذاشتی ،محبت ضعیف خواهد شد.محبت که ضعیف شد،بنای خانوادگی متزلزل می شو.آن وقت آن چه که برای تو لازم است از دستت می رود و آنی که برایت مضر است به خیال خودت به دست آورده ای.
((از بیانات مقام معظم رهبری))